lørdag 15. oktober 2011

Damenes aften og gjenbruksprinsesser



I går var det Damenes kveld i Frikirken:
Vi fikk tale til vår pris, freske jenter gikk catwalk, og serveringen bestod blant annet av cupcakes og foccaciabrød- vi henger med ute i provinsen også- , og best av alt; vi kunne handle garderobe til alle årstider og anledninger, for noen få hundrelapper.
Og tøyet? Ja, det var vårt eget: Det var feilkjøp, tøy som hadde "krympet i skapet", sko som vi ikke brukte mer, men som kanskje noen andre gjerne vil bruke, smykker som ble vakre igjen når andre tok dem på.
Vi ville på denne måten vise hvor viktig og riktig gjenbruk er i dagens samfunn, samtidig som vi kunne slå oss løs og ha det moro!

For ei som har "lopper i blodet" ble jo dette helt himmelsk, og når overskuddet i tillegg gikk til "misjonen", var det bare å handle!!
Her kunne en virkelig gjøre kupp, og mange klær av ulike årganger og stilarter fikk nye, lykkelige eiere.









Over 60 damer i alle aldre stilte opp for å være med på moroa, og mens Tor Endresen sang "Ingen er så nydelig som du", ble vi forskjønnet i "Dianas sminkekrok"- helt gratis- , og det ble prøvet kreasjon på kreasjon på alle kirkens toaletter (jada, herretoalettet også), og alle ble  fine!!

Jeg for min del sikret meg blant annet dette, så nå er julegarderoben i boks:
Splitter nye sko med hæler så høye som jeg aldri før har hatt
(fra "YKX& co", hvis det sier noen noe??) , prisen under var 798,- så jeg gjorde vel et kupp som betalte 40kr.?!.
Det samme ga jeg for en bluse med lekre detaljer (fra"Elisa Cavaletti")
Og med et lett bølgende skjørt  (fra "ZBIZ") er jeg klar "for parketten"!!









2 kommentarer:

  1. 60! Tøft!
    Det så veldig bra ut :)

    SvarSlett
  2. Det var god stemning hele kvelden, og vi har allerede fått spørsmål om det blir en årlig begivenhet!
    Vi avsluttet forresten kvelden med en skikkelig "jentefilm": "Letters to Juliet", popkorn i kremmerhus,chips og dip... Herlig!!

    SvarSlett