lørdag 11. februar 2012

Lopper i februar

I dag har jeg bare ruslet litt i byen uten å skulle så mye, ren lørdagskos for mor!!
Og apropos MOR; i morgen er det morsdag.
Jeg tok derfor turen innom "Loppebutikken" for å se om det var mulig å finne noen fine, lure, eller morsomme gaver til mor der.


Og det var litt av hvert som fristet...
Her er for eksempel et nydelig fat i "Kongelig dansk porselen". Riktig en godbit for "samlermødre", jeg vet at min mamma hadde blitt glad!









En yndig roseskål, populær blant mange unge damer, og med fem kroner og koselig innpakning, så er det garantert suksess hos den romantiske!










Disse søte "mormorkoppene" kan naturligvis brukes til kaffedrikking, men nå om dagen er det in å støpe lys i dem, en fin gave til mamma, eller en venninne.















Og når vi først er i det romantiske hjørnet:
Denne mugga gjør mye av seg,- så mye at jeg lot med fascinere.
Jeg så den for meg som en attraksjon på ei hylle eller i et skap, eller full av gule tulipaner kanskje?!
Det var dessverre ikke noen fabrikkmerker på den, så jeg  kan ikke si noe mer om denne "snurrepiperien", annet enn prisen var grei: 30 kroner står vi over!










Jeg må nok likevel innrømme at jeg hadde blitt mer glad for å få denne lekre tulipanvasen til morsdagen enn mugga over.
Tulipaner er jo morsdagsblomsten fram for noen,  og vaser til dem kan du få i alle varianter på loppebutikken!
Her finner du alt fra krystallvaser ("Magnor","Krosno", Hadeland") til grove keramikkurner.











Denne Magnorvasen er super til tulipaner
















En pakke med god te og et tekrus fra en dansk keramiker blir nok mor glad for?!















Bedre kan det vel ikke sies??












Jeg har jo en forkjærlighet for alt japansk, og dette nydelige og litt uvanlige, håndmalte serviset med lusterteknikk, klarte jeg ikke å gå forbi... og så 40 kroner da, KUPP!!!
Jeg håper at jeg oppdager et hemmelig,TOMT rom i et skap hjemme!
Eller: Jeg får ønsker meg et skap til morsdagen!!
(For serviset ble kjøpt....)







Rose Janne og Ingeborg anbefaler loppebutikken på det varmeste, selv om en må ha godt med klær for å være der på denne tida av året.















Og mens damene i loppebutikken hadde det travelt med mange kunder,  gikk jeg videre til en annen "attraksjon" i Flekkefjord, nemlig "Englevaktkafeen",  til deilig mat og en herlig laaaaang venninneprat!
Kan en ha det bedre?!"












-  og et råd og en liten hilsen til alle mødrene i 
    anledning dagen i morgen! (fra Englevaktkafeen)








PS!
Tirsdag 14.februar er det Valentinsdag! 
Loppebutikken kan hjelpe deg i den anledning også!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar