lørdag 21. januar 2012

Hva ER det med chips??

Tid for lørdagskosen, og en av husets venner har kommet med et lite bidrag; en  pose med deilig potetgull, eller "chips" som det heter på disse kanter. Den posen kunne jeg hatt lenge, i uåpnet tilstand, MEN, den blir jo naturligvis åpnet, og da skjer det noe pussig: Det er akkurat som jeg får krampe i armen, eller kanskje  er det  en refleksbevegelse? Hånda finner veien til "chipsbollen" helt av seg selv, og jeg  finner alltid en god grunn til en neve til... Skummelt!! Hva INNEHOLDER godsakene egentlig?!
Jeg har bedrevet produktanalyse - med innlagt prøvesmaking, selvfølgelig. Det finnes sannelig veldig mye godt når det gjelder smak, det er i alle fall sikkert! Og ingrediensene er jo helt uskyldige, hvis en ikke blir avhengig av chili da, eller ost og løk?! Er det saltet kanskje? Jeg kjenner meg jo litt i slekt med ei geit når jeg kjenner saltsuget melde seg etter ett chipsflak..., og jeg tenker på tida da "potetgullet" var nytt i Norge, og ble innført som en del av "barnetimegodtet" i heimen. Vi delte søsterlig en liten pose (posene var mye mindre da), og kranglet om hvem som skulle SLIKKE posen!!

Det var forresten veldig stas å besøke tante Irene, hun pyntet middagsfatene med potetgull, sammen med svisker, tomat agurk... Det var pynting etter et barns hjerte, det!

Med eller uten chips; ha en fin lørdagskveld!!







4 kommentarer:

  1. Du er ikke den eneste som har det sånn...! ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, dette innlegget kunne mamma skrevet under på, ser ut til at det ligger i familien ;)

    SvarSlett
  3. Du skal se det er grunnen, genetisk altså?!

    SvarSlett