mandag 28. september 2015

Septembersommer

Jeg ønsket meg en lang sommer, og det har jeg fått! Litt regn har det vært i blant, ikke litt heller forresten, men voldsomt mye i korte perioder. "Filmregn" kaller ei venninne det, og det er god beskrivelse! Det regner så kraftig at det spruter opp igjen.
Det er imidlertid ikke regnet jeg vil skrive om, men om en sommer som kom sent, men godt!

Dagene har vært fulle av sol, blåbær, kantarell, strandliv (så nå har jeg like godt investert i ny badedrakt), og turer i skog og hei. Middag på verandaen nesten hver eneste dag! Jada, det er jobb og "fullt liv i alle aktivitetene", men det er utrolig hva en får til nå sola skinner, og D-vitaminlagrene fylles opp! Jeg sitter ute så fort sjansen er der! Sola steker, og det eneste som minner meg på at det faktisk er HØSTFERIETID, og ikke sommer, er eplene som gjerne vil høstes.
Jeg er så takknemlig for en aldeles
deilig septembersommer, den gjorde så godt!

Så nå er jeg klar, klar til å ta i mot høstens gleder, med lune innekvelder, bål på peisen, gode bøker og lukten av nylaget eplesyltetøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar