søndag 24. mars 2013

Vårstemning og japanske vibber

Det er påsketid igjen! Noen av oss synes nettopp at vi sa "godt, nytt år"...
Men uansett; påske er det, og det er deilig! Selv om det er en halv meter snø i hagen,
og gradestokken viser "minus" selv midt på dagen, så er det VÅR!
Og for å få litt vårstemning, tar jeg en tur til Hidra, min favorittøy!
Når også min yndlingsbutikk ligger der, ja, da er jeg ikke vanskelig å be. For en flekkefjæring er det jo bare "en svipp og en sving" for å komme til paradiset - det er vakkert om det er vinter eller vår, og "Fruenes Hus" er åpent hver lørdag! (Fruene har også åpent mandag - onsdag i påskeuka, det var reklamen, Kari og Reidun)
Denne gangen finner vi krokus i husveggen ved siden av "Fruenes hus", himmelen er aldeles skyfri
og så blå som det går an,
 - og med saueskinn og pledd til hjelp, går det også an å sitte ute og nyte en kopp kaffe og Fruenes deilige kringle, nybakt som vanlig.

Og så er det herlighetene inne da...
Alltid så mye lekkert som kan friste en "koppoman", så også denne gangen når noen nydelige japanskinspirerte kopper står ved inngangen. For en gammel "japaner" er det bare umulig  gå forbi,
kiré desu né ?! Til og med noen japanske ord kommer tilbake der jeg står og kjenner den flotte formen på koppen og ser de fine mønstrene. Tankene går til kirsebærblomstring og piknik i parken sammen med mange, mange japaner som i disse tider slipper seg litt løs og koser seg med familie, venner og kolleger under de fantastiske kirsebærtrærne - en helt spesiell tid for japanerne. Slik som påsken er det for oss, med mye uteliv! Jeg anbefaler en tur til Hidra! Gå en tur, nyt utsikten! Og jeg anbefaler selvfølgelig en påsketur til Fruenes Hus!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar