torsdag 21. februar 2013

Vårfornemmelser i vinterferien

"Jeg snører min sekk og spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien,
fra ovnskroken vekk, så glad og fri, til store hvite skogen tar jeg veien..."

Denne sangen tror jeg må ha blitt skrevet en strålende februardag!  En februardag med knallblå himmel spent over iskald snø, og solstråler som faktisk varmer i ryggen når en går - som i dag!
Nå tok jeg ikke skia fatt, men UT i "heien" kom jeg meg, eller i alle fall på veien dit!

Og noe så herlig som å HØRE våren komme - midt i vinterferien. Isen på "Selura" bruker visst slike februardager til å ta et dundrende farvel, jeg skal love at det knaket og braket!!
"Isen går opp", har jeg alltid hørt, nå har jeg sett det også (se bildet over)!

Grip dagen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar