fredag 11. desember 2015

Merry Christmas!



Jeg har alltid drømt om en tur til Amerika og min favorittby New York sånn rett før jul! Synes det hadde vært veldig artig å se jul "the American way", på ordentlig, ikke bare på bilder. Men om jeg ikke kommer meg til New York i desember, så er det håp allikevel:


Når jeg bor en liten kjøretur fra Lista, kan drømmen oppfylles, i alle fall nesten! For Lista er vel det nærmeste Amerika man kan komme i Norge, og i det øyeblikket man gå inn i "Trunken " på Vanse, ER man i "Junaiten"!
Det glitrer og blinker i alle kroker, amerikansk julemusikk strømmer ut i butikken. Alle merker og plakater står skrevet på engelsk, og damen bak disken snakker med en kunde på klingende amerikansk. Og når ett av juletrærne har tema "New York", er jeg solgt, enda amerikansk julepynting er svært langt fra meg og min forkjærlighet for granduft, mose og kongler.
Når jeg i tillegg i hjørnet med ekte amerikanske matvarer finner noen favoritter fra "over there", ja, da er min lille "amerikareise" virkelig en suksess! En festlig opplevelse å ta med seg i disse førjulsdager!

Her er en liten titt inn i den amerikanske juletreskogen på "Trunken":


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar