mandag 21. oktober 2013

Å samle farger


En utrolig sommer har gått over i en fantastisk høst! Og vi bare tar i mot med utstrakte armer
og stor takknemlighet! Velfylte av solvitaminer og varm sommerglede kan vi nå nyte deilige innekvelder sammenkrøllet i sofaen med ei god bok og en varm kopp te og vite at vi er godt rustet
(om ikke helt klare) til å møte regn, storm, snø og kulde!
Og blir det for mye ruskevær, vil i alle fall jeg gjøre som "Musa Fredrik" (av Leo Lionni) som etter hvert som kulda kom snikende, og de små musene frøs, varmet sine venner med alle fortellingene, solstrålene og fargene han hadde samlet i løpet av sommeren.
Jeg vil tenke på og glede meg over alle dagene som var, se fram til ny sommer...
Men samtidig, og noe som er viktig å minne meg selv på:
Det eneste jeg har og kan gjøre noe med, er dagen i dag!

Og i dag kan jeg ta fram noen av de varme solstrålene og fargene jeg samlet da jeg var i Østfold forrige helg og dele dem med deg!

Ha en fargesprakende fin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar