søndag 7. juli 2013

Søndagstur




Når jeg hører ordet "søndagstur", tenker jeg ofte "gammel mann med hatt  som kjører midt i veien"...
Og ja, han ved rattet ved siden av meg er vel snart en gammel mann (??), og jeg er  relativt voksen kan en si...
Men vi kjører IKKE sakte midt i veien, altså, og søndagtur er unektelig nedvurdert!
Det er nemlig kjempekoselig å være på søndagstur ut i det blå, (grønne), med niste og kaffe...
Kunne stoppe hvor en vil, når en vil, og bare kose seg, ha skikkelig anledning til "å bésé" seg som min mor alltid sier. I dag har vi besett oss i "de indre bygder" her i Vest -Agder, og det er så mye nydelig å se,
og så mange hyggelige ting å gjøre! Jeg for min del blir lykkelig bare av å se alle blomsterengene og blåklokkegrøftekantene!



Og når en treffer en ung jordbærselger langs med veien, er det sommer! (Jordbærene var dyrket rett i nabolaget, hadde blitt modne i langsomt tempo i en kald norsk sommer, og smakte helt utrolig!!)
Heretter satser vi bare på "Haughomjordbær"!!


På Tonstad anbefales en stopp på turistinformsjonen - Sigbjørn K-huset! 
Se den hagen med alle de "gamle plantene", hageblomster fra bestemors tid.(Møysommelig samlet og plantet av min svigerinne med grønne fingre)
En sann glede for alle hageinteresserte!

Det er altså koselig å være på søndagstur, og når sola bestemmer seg for å bryte igjennom skydekket, ja, da er det helt fantastisk!



GOD TUR!!


3 kommentarer:

  1. Så koselig dette var, veldig gøy å lese og ordentlig fine bilder! Kan jeg dele den med min venninne i California? Hilsen Inger

    SvarSlett
  2. Selvfølgelig! Del i vei!!
    Hilsen Karin

    SvarSlett
  3. Hørtes koselig ut:) Og,ja, "Haughom jordbæra" er dei beste;) Lilli Ane

    SvarSlett