mandag 10. juni 2013

Sommerferie...




Kan du tenke noe så herlig?! Årets høydepunkt, det jeg venter på i lange vintermåneder, ser fram til med lengsel og masse forventing - ikke nødvendigvis fordi jeg skal ut å reise så langt eller gjøre så mye. Nei, det er bare det at det er sommer... Tida går litt saktere, det er ikke så mye vi MÅ.
Eller?!
Jeg skal bare vaske hagemøblene, slå plenen, luke, beise veranden, rydde opp etter alle vinterens herjinger i hagen, male litt, og så skal vi kose oss, altså!! Burde vel bake litt også, alltid godt å ha noe i fryseren!
NEI! Vet dere hva?! Nå setter jeg meg ut på verandaen, tar en kopp kaffe og synger " I morgon, i morgon, men ikkje i dag"...
Nå bør jeg faktisk gjøre det som er sommerens viktigste aktivitet: Samle på sol og gode opplevelser, blåse i om ikke alt ser ut som i bladene. (Det gjør det jo aldri, allikvel) Her hos oss LEVER  vi, og det synes, så hjertelig velkommen til sommeren, jeg tar i mot hver dag, hver solstråle med stor glede og nyter livet og ferien!
(Og vaske og rydde, det kan jeg gjøre når det regner)

Nå er det sommer og syrintid!!

 - og tid for verdens herligste liljekonvallbuketter
og så kommer en liten sommersang med Ingrid som jeg anbefaler:
You said

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å nyte sommeren sammen med dere i Flekkefjord veldig snart! :)

    SvarSlett
  2. Vi gleder oss til dere kommer!!

    SvarSlett